Professionel redigering

Hvis du går og bander af dig selv og dine manglende kundskaber inden for videoredigering, så slå lige koldt vand i blodet en gang. Det smukke ved at drive en forretning er nemlig, at du ikke behøver have styr på alverdens tekniske discipliner, men kan få andre til at klare dine markedsføringstiltag.

En af de ting, jeg syne, du bør overveje, er video på dit site. Hvilken type video du skal have, afhænger naturligvis af din virksomheds profil og formålet med din video.

Personligt har jeg længe gået med overvejelser om, at jeg skulle have brugt nogle af de live-optagelser, jeg havde liggende til noget kampagneorienteret markedsføring. Jeg tror nemlig, at mange vil opleve, at de ligesom jeg selv har en masse god materiale liggende, der forklarer virksomheden. Sådan noget har jeg personligt – måske lettere ubevidst – samlet med tiden, hvor jeg har god footage fra både butikkens fysiske udformning (både nuværende af ældre), gode optagelser af personalet og smilende kunder samt flotte billeder af produkter gennem tiden.

Det giver mig en helt unik mulighed for at sammensætte en film, der dokumentere den historiske udvikling. Det kræver faktisk ikke andet en videoredigering, hvor billeder og lyd skrues professionelt sammen i den rette kronologi. For med det på plads, har jeg en historisk skildring af produkters, kunders og min egen butiks udvikling de seneste fem år – og der er altså sket meget inden for elektronikbranchen, hvor jeg hører til.

Lad profferne om det

Som du netop har læst, har man tit allerede godt materiale til en videoproduktion, men jeg gætter på, du (nøjagtigt som jeg selv) ville have problemer med at redigere den perfekte video.

Det er nemlig vigtigt, at den færdige video, ikke bliver et produkt, som giver anledning til at pege fingre af din butik. Med det mener jeg, at alt du producerer og lægger navn til, vil have indflydelse på dig og din troværdighed som virksomhed. Jeg mener, forestil dig lige, at jeg som elektronik sælger, laver en video med dårlig lyd og rystende billeder. Hvordan ville du så tænke om mine produkter? Mit gæt er, at du ville tænke: ”Det handler jeg aldrig!”, hvilket jeg sagtens ville forstå.

Derfor valgte jeg selv professionel videoredigering herfra; http://animationsvideo.nu/videotyper/videoredigering/, da jeg skulle have lavet min. Det valg er jeg glad for, da resultatet blev utrolig godt, og ikke længere vil give anledning til at pege fingre af min butik, men derimod forstærke mine øvrige markedsføringsaktiviteter. Det sker alene af den grund, at min video og det veltilrettelagte manuskript bakker mine budskaber på tværs af alle kanaler op. Eksempelvis viser min grafik i annoncer og på website rummelige lokaler og moderne produkter, hvilket understreges i videoen. Ligeledes bliver kunder gjort opmærksomme på, at de kan forvente at gå smilende fra min butik, hvilket igen understregs af lyd og billeder fra videoproduktionen samt billeder fra mine annoncer og reklamer on- og offline.

Definitionen af ROI

Her afslutningsvis vil jeg lige fortælle, at hvis du tænker, det er for dyrt, så er video (personligt talt) en af de bedste investeringer, jeg nogensinde har gjort. Et er, at video kan bruges i alt digital markedsføring, og her taler vi altså både om nyhedsbreve, Facebook, website etc., men den driver altså meget trafik til dit site, så har du i forvejen en online shop, der konvertere godt, så er dine udgifter tjent lynhurtigt ind.

Så tænk over det – du vil opdage, at det er vejen frem i forhold til aktuelle markedsføringstendenser.

Vi

Tags: , ,

Endnu ingen kommentarer

Skriv et svar